Coaching

Att omsätta teoretiska kunskaper till praktiskt genomförande kan vara nog så svårt... man vet hur man vill ha det men hittar inte riktigt vägen dit. Innan människor ser att det funkar på riktigt, trots att just deras processer är "så speciella" är många sunt skeptiska.

Resultat är viktigt att visa, både för de som driver förbättringsarbetet och alla andra, inte minst ledningen som ju bedöms utifrån resultat. Att ta hjälp av någon som har erfarenhet av framgångsrikt förbättringsarbete kan göra stor skillnad och inte minst korta ned tiden så man hinner förbi den kritiska punkten innan tålamodet tryter hos de som inte är helt sålda på konceptet. Just att översätta teorier och andras erfarenheter till de egna processerna är nödvändigt. Riktigt bra blir det då erfarenhet inom lean/förbättringsarbete möter och samarbetar med representanter för den aktuella verksamheten.

En kombination av teoretisk och praktisk kompetensutveckling tillsammans med coaching är förmodligen det mest framgångsrika konceptet.

Varför inte en hybridlösning där man börjar med on-line utbildning följd av praktiska övningar och/eller coachning via videomöten?